Jul 1, 2011

Oh Allah! Hear my du'a..

Bismillahirrahmanirrahiim.

Ya Allah, jgnlah Engkau biarkan pd diri kami ini dosa, kecuali Engkau telah ampuni akan dia, dan tidak ada kesusahan kecuali Engkau leraikan, tidak ada yg brhutang kecuali Engkau tolong langsaikan, tidak ada sakit kecuali Engkau sembuhkan dia, dan tidak ada kesesakan kecuali Engkau beri kesejahteraan akan dia, dan tidak ada org yg sesat kecuali Engkau beri petunjuk akan dia, tidak ada org yg susah kecuali Engkau permudahkan dia, tidak ada org yg fakir kecuali Engkau beri kekayaan akan dia, dan tidak ada org yg memohon kecuali Engkau tunaikan dia, dan tidak ada yg jauh, kecuali Engkau hampirkan dia, dan tidak ada musuh kecuali Engkau binasakan dia, tidak ada org yg berjihad kecuali Engkau menolongnya, tidak ada org yg bujang kecuali Engkau kahwinkan dia, tidak ada hajat drp hajat2 dunia dan akhirat yg Engkau redhai pdnya dan ad kebaikan bg kami, kecuali Engkau tunaikan dia, dan permudahkan dia wahai Tuhan Yg memelihara dan mentadbirkan sekalian alam.

Ya Allah ya Tuhan kami, kurniakan kami rahmat dari sisiMu, dan berilah petunjuk kpd kami dlm urusan kami dgn sgala petunjuk, Mudahkanlah urusan kami ya Allah, permudahkanlah jgn disulitkan krn Engkaulah yg Maha Memudahkan, segala yg susah adalah mudah bagiMu, ya Allah, sempurnakanlah dgn segala kebaikan, dgn rahmatMu, Ya Allah wahai Yang Paling Mengasihani drp segala yg mengasihani.

Ya Allah kuatkanlah iman kami, satukan saf-saf kami, dan kumpulkan hati2 kami di atas kecintaan kpdMu, Ya Allah Ya Karim. Kasihanilah kami Ya Allah, Kasihanilah kami Ya Rahim, Mudahkan urusan kami dan luaskan rezeki kami, dgn rahmatMu Ya Allah wahai Yang Paling Mengasihani drp segala yg mengasihani.

Ya Allah sesungguhnya Engkau mengetahui yg nampak dan yg rahsia dr kami maka terimalah keampunan kami, dan Engkau mengetahui hajat2 kami maka tunaikanlah hajat2 kami.

Ya Allah sesungguhnya Engkau mengetahui yg nampak dan yg rahsia dr kami maka terimalah keampunan kami, dan Engkau mengetahui hajat2 kami maka tunaikanlah hajat2 kami.

Ya Allah sesungguhnya Engkau mengetahui yg nampak dan yg rahsia dr kami maka terimalah keampunan kami, dan Engkau mengetahui hajat2 kami maka tunaikanlah hajat2 kami, Ya Karim Ya Allah wahai Yang Paling Mengasihani drp segala yg mengasihani.

Allahumma Amiin. Allahumma Amiin. Allahumma Amiin.

Selawat atas junjungan kami Rasulullah saw.

Walhamdulillahirabbilalamiin.

0 comments: